okt 9, 2017 / by erik_maveza / In Blog Maveza Sales Support / Leave a comment

Hoe bereik ik de juiste klanten met LinkedIn?

Wij bereiken de juiste klanten voor u!

Omdat er altijd klanten zijn die u niet kent maar wel behoefte hebben aan uw product.

Maar hoe kunt u deze bereiken?

Er zijn verschillende manieren om uw klant te bereiken maar de meest gebruikte op dit moment is toch wel social-media. Dit is een prima kanaal om uw zichtbaarheid te vergroten op een vrij laagdrempelige manier.

Hoe doet u dit?

U zoekt voor u het meest geschikte kanaal om uw boodschap over te brengen op een groot publiek. Bijvoorbeeld; bent u vooral actief in de zakelijke markt dan is LinkedIn het perfecte platform.

Van LinkedIn kunt u op verschillende manieren gebruik maken. De belangrijkste is uw LinkedIn CV oftewel uw profiel. Zorg voor een professionele foto en relevante gegevens. Dit is het eerste wat mensen zien. Daarnaast maakt u een company page; dit is uw basis om bedrijfsupdate ’s te plaatsen.

Dan volgt de allerbelangrijkste stap: “vergroot uw netwerk”. Bij het vergroten van uw netwerk is een ding essentieel: “LinkedIn is geen facebook”. Er zit een wezenlijk verschil tussen facebook en LinkedIn.

LinkedIn is zakelijk

 Facebook is van huis uit persoonlijk en bedoelt om up-dates met vrienden te delen.  Hoe u dit platform zakelijk inzet vindt u in een van mijn volgende artikelen. Nu wil ik de focus leggen op LinkedIn.

Zoals gezegd: LinkedIn is een zakelijk netwerk en alles wat u doet is zakelijk en heeft te maken met uw bedrijf of het bedrijf waar u werkzaam bent. Dus ook uw contacten die voor u zakelijk interessant kunnen zijn. Het overgrote deel van mijn contacten zijn zakelijk en zijn contacten waarvan ik denk dat wij iets voor elkaar kunnen betekenen. En nee, ik ken niet al deze mensen persoonlijk maar zijn wel een belangrijk onderdeel van mijn netwerk.

Het voordeel van een groot netwerk?

Uw boodschap wordt door veel mensen gezien dus niet alleen uw eerste graad connecties maar ook 2e en soms derde graads connecties. Uw boodschap wordt gezien en uw kweekt awareness.

U moet het gebruik van LinkedIn echt zien als een verzender van uw boodschap. Hoe deze boodschap eruit ziet is afhankelijk van uw branche. Wat voornamelijk wordt gewaardeerd is het delen van artikelen van kennis en nieuws. Dit is ook uiteindelijk waarom LinkedIn het platform heeft gecreëerd. Het maken van connecties om nieuws en kennis te delen.

Zoals velen van jullie weten ben ik regelmatig te vinden op jullie tijdlijnen, soms met nieuws soms met gewoon reclame voor mijn bedrijf. Maar meestal deel ik artikelen of feiten en nieuws. En ja als ik echt inspiratieloos ben gewoon een kleine up-date, reclame, voor Maveza.  Regelmatig wordt mij gevraagd hoe doe jij dat toch al die social media kanalen beheren? We zien je regelmatig en je hebt altijd leuke tips of nieuwsfeiten.

Is dat niet veel werk ?

Het antwoord daarop is heel simpel. Nee. Het kost niet veel werk. Elke morgen maak ik een uur de tijd om nieuws te zoeken en te delen. Tips en trics en die plan ik dan in voor de verschillende dagen.

Ik hoor u al denken “ja leuk en aardig maar hoe worden deze contacten dan leads of klanten”?  Hier komt het effect van de lange adem. Want ondanks dat het niet veel tijd kost om social media te onderhouden kost het wel tijd en veel hard werk om je netwerk te vergroten en om een awareness te kweken bij uw potentiele klanten.  En dan nog zult u merken dat het lang duurt voordat klanten u bellen met de mededeling “Ik zag uw artikel voorbij komen op Linkedin en …….”

Uit ervaring weet ik dat dit zelden gebeurt. Mensen zien het maar zullen niet vlug zelf actie ondernemen. Pas als de nood hoog is zullen zij u vinden omdat u aanwezig bent geweest op social media.

U wilt juist voor die tijd bij uw potentiële klant zitten, de vraag begrijpen en zorgen dat de nood niet hoog wordt. Juist door een combinatie te maken van zowel on-line als de traditionele off-line marketing bereikt u de juiste klanten.

Door onze klanten een gedegen advies te geven en mee te denken waarbij wij altijd adviseren van beide soorten van marketing gebruik te maken, bereiken wij de juiste klanten en zorgen wij ervoor dat u bij de juiste leads aan tafel komt.

 

Your comment