jun 27, 2016 / by Marie-Louise Verschuuren / In Blog Maveza Sales Support / Leave a comment

Het belang van acquisitie!

Waarom is het zo belangrijk om continu in contact te blijven met uw bestaande klanten maar ook nieuwe klanten?

Bestaande klanten benaderen!

In veel gevallen zorgt zo’n 20% van uw klanten voor maar liefst 80% van uw omzet. Daarom is het behouden van bestaande klanten erg belangrijk.

Dit kunt u simpel doen door uw klant te bellen of bijvoorbeeld via email een afspraak te maken. In beide situaties geldt dat u een persoonlijk contact onderhoudt met uw klant. Als het goed is zorgt dit persoonlijke contact voor een positief gevoel en bereikt u iets belangrijks: klantbinding!

Nieuwe klanten benaderen!

Onze ruime ervaring in technische markten leert dat u nieuwe klanten bindt door een combinatie van contact methoden te gebruiken.

Maveza Sales Support is expert in het benaderen van technische klanten, mensen met een wetenschappelijke of engineering achtergrond die getraind zijn om sceptisch te zijn. Zij die graag alle mogelijkheden overwegen, alvorens een beslissing te nemen.

Om juist deze groep mensen goed te benaderen is het belangrijk om uw potentiële klanten op te warmen. Dit kunt u doen door middel van een nieuwsbrief,  berichten op uw LinkedIn/Facebook pagina, een artikel in een vaktijdschrift, of een beurs waar u uw producten laat zien.

Op het moment dat u de opgewarmde klanten gaat bellen en refereert aan de beurs of uw nieuwsbrief, zal hij/zij meer open staan om u te woord te staan. Hierdoor vergroot u uw kansen op een succesvolle acquisitie campagne.

Daarnaast kunt u uw potentiële klantengroep natuurlijk ook koud benaderen. U zult in dit geval  meer weerstand ervaren, dit is op te vangen met een goed opgestelde gespreksleidraad en respect voor uw gesprekspartner. In elk geval geldt: Weet wie u belt!, immers u belt met een groep die van nature sceptisch is en van nature niet openstaat voor “koude contacten”.

Uit ervaring weten wij dat een goed opgestelde leidraad met voldoende rust en ruimte om de ander zijn concentratie te laten richten op uw stem, erg succesvol kan zijn.

 

Your comment