Actief klanten benaderen

Heeft u het idee dat u altijd met dezelfde klanten praat? Dan heeft u waarschijnlijk gelijk.

Neem contact op

Er zijn altijd klanten die u niet kent, en belangrijker; die ook niet weten dat u bestaat. Om te groeien is het belangrijk dat nieuwe klanten benaderd en gecontacteerd worden. Het vinden van nieuwe klanten is een tijdrovende klus, een klus waar uw verkopers niet genoeg tijd voor vinden. Uw verkopers zijn bezig met het succesvol realiseren van de omzetdoelen voor het lopende jaar.

Wat kunnen wij voor u doen?

Naar aanleiding van uw wensen gaat Maveza op zoek naar leads in een voor u nieuwe markt of marktsegment. Weet u precies wie uw doelgroep is, dan kunt u zelf een adressenbestand met potentiële klanten aanleveren. Maveza heeft veel ervaring in deze essentiële stap: hoe beter de doelgroep is bepaald, hoe succesvoller uw telemarketingcampagne.

Telefonische bereikbaarheid is belangrijk!

Maveza Sales Support service is het verlengstuk van uw organisatie. Maveza zorgt dat u 40 uur per week iemand beschikbaar heeft die uw verkoopondersteunende werkzaamheden uitvoert.

Neem contact op

Wat doet onze Sales Support Service:

Uw telefoon wordt beantwoord in uw naam en er wordt direct geschakeld. Onze medewerkers vragen direct door waar het over gaat en kijken mee in de voor ons beschikbare systemen. Wij kunnen dan direct uw afspraak maken c.q. verzetten. De meest voorkomende klantvragen beantwoorden en orders verwerken met alle administratieve werkzaamheden die hierbij horen. Hierdoor zijn wij geen puur sang doorschakel service maar echt de oren en ogen van uw organisatie.

Wat kunt u verwachten van ons:?

  • Beantwoorden van uw telefoon
  • Uitwerken van correspondentie, memo’s, rapporten, offertes, etc. In het Nederlands, Engels, Duits en Frans;
  • Verzenden van informatie/brochures;
  • Opzetten/bijhouden van uw adressenbestand;
  • Licht administratieve werkzaamheden;
  • Verzorgen van de door u te houden bedrijfs- en/of productpresentaties;
  • Organisatie van seminars, bijeenkomsten, etc.;
  • Frankeren en verzenden van uitgaande post;

Bereikt u de juiste klanten?

Maveza Sales Support helpt verkooporganisaties klantcontact te leggen en te onderhouden.

Neem contact op

Dit doen we door uw klanten te bellen, e-mailen of een brief te sturen. Maveza Sales Support ondersteunt u bij het vinden en behouden van nieuwe en bestaande klanten. Hierin bepaalt u de boodschap waarmee uw klant benaderd wordt, wij helpen u deze te optimaliseren. Tenslotte zijn het uw klanten die we uit uw naam benaderen. Behalve actief benaderen, beantwoorden wij ook uw telefoon en helpen u uw bereikbaarheid te vergroten. Maveza Sales Support werkt onder andere met klanten in technische markten, bedrijven die verkopen aan laboratoria of andere vaak technische eindgebruikers.

Wat ziet u van dit alles?

De acties die uit onze activiteiten volgen worden direct gecommuniceerd. Maveza Sales Support biedt totale transparante toegang tot uw gegevens. De data die wij voor u verzamelen is op elk moment voor u beschikbaar. Wij zijn een lerende organisatie die samen met u zorg draagt voor uw klanten. Opdrachten in Frans, Duits en Engels zijn mogelijk.

Agenda Planning

Agenda planning!

Wanneer u een nieuw product lanceert, wilt u uw bestaande klanten natuurlijk op de hoogte brengen van het grote nieuws.

Neem contact op

Agenda planning!

Wanneer u een nieuw product lanceert, wilt u uw bestaande klanten natuurlijk op de hoogte brengen van het grote nieuws. Dit kunt u doen door gebruik te maken van een webpagina, e-mailcampagne of andere geijkte marketingoplossing. Echter, door een overvloed aan informatie weten uw klanten vaak heel goed wat er te koop is of zien ze door de bomen het bos niet meer. Dit zijn factoren waarop u als bedrijf maar weinig invloed heeft.

Een persoonlijk contact legt de bal weer bij u neer, waardoor u uw product op een proactieve manier kunt positioneren. Op deze manier bereikt u bovendien ook klanten die u geen toestemming hebben gegeven om via een e-mailcampagne contact op te nemen. Maveza Sales Support brengt uw boodschap namens u over bij uw klanten. Indien blijkt dat uw klant interesse heeft, kunnen de medewerkers van ons sales support team, direct een afspraak maken voor één van uw verkoopmedewerkers.

Maveza Sales Support neemt de promotie van uw nieuwe producten uit handen, terwijl uw verkopers op de baan blijven en zich bezighouden met waar ze goed in zijn: verkopen!

Nieuwe klanten vinden!

Het Sales Support team van Maveza Sales Support zoekt graag naar nieuwe klanten.

Neem contact op

Een aantal feiten: Veel organisaties zijn voornamelijk gericht op hun bestaande klanten. Uit onderzoek is gebleken dat 70% van de bedrijven gemiddeld tussen de 70% en 100% van hun tijd besteden aan bestaande klanten. Hierdoor loopt u het gevaar dat u voor de toekomst geen nieuwe klanten heeft. Bedrijven die de aandacht ook richten op het vinden van nieuwe klanten hebben ook een voorsprong op hun concurrent. Zij zijn immers “aanwezig” in de markt.

Wilt U uw klantenkring uitbreiden?

Dan is het zaak om nieuwe klanten te vinden buiten de kring waarin u tot nu toe succesvol bent geweest. In deze nieuwe klantenkring bevinden zich zowel volledig nieuwe bedrijven als andere afdelingen in bedrijven waar u al zaken mee doet. Het vinden van de juiste nieuwe contactpersonen is een tijdrovende klus. Veel verkopers vinden hier niet genoeg tijd voor, omdat ze druk bezig zijn met het succesvol realiseren van de omzetdoelen voor het lopende jaar. Het Sales Support team van Maveza Sales Support neemt deze taak graag van u over. Naar aanleiding van uw wensen gaan wij op zoek naar nieuwe leads en zorgen daarbij meteen voor de juiste contactgegevens.

Opvolgen van marketing campagnes

Heeft u recent een campagne gestart naar aanleiding van een nieuw product of nieuwe service?

Neem contact op

Het is logisch dat u dan nieuwsgierig bent naar het effect en bereik van deze campagne. Met een belscript dat door Maveza samen met u wordt opgesteld, contacteert ons sales support team de reacties op de campagne om te vragen of deze interesse kan leiden tot een bezoek van één van uw vertegenwoordigers.

Uw marketing campagne testen bij een nieuwe doelgroep.

Zit u met uw doelgroep op de juiste weg? Een check in uw uitgekozen doelgroep is erg waardevol voordat uw campagne gaat starten. Het testen van uw doelgroep doet u als u wilt weten of u de juiste doelgroep heeft gekozen. Uw wensen en behoeften vormen de basis, wij voegen hier onze ervaring aan toe, vormen het startpunt voor uw onderzoek. Al tijdens het testen kunt u meekijken wat de resultaten zijn van het onderzoek. Op het moment dat wij merken dat er moet worden bijgestuurd nemen wij direct contact met u op. Na deze testperiode heeft u een helder beeld of u de juiste weg bent ingeslagen.

Nieuwsbrieven verzorgen

Wat kan het versturen van E-mailing voor uw bedrijf betekenen?

Neem contact op

Door het consequent sturen van pakkende nieuwsbrieven en deze ook stelselmatig op te volgen, contacteert u actief (potentiële) klanten die uw producten niet bestellen, maar wel interesse hebben.

Via een nieuwsbrief kunt u laten zien dat u een expert bent op uw vakgebied, wat het vertrouwen van uw bedrijf zeker ten goede zal komen.

Uit studies blijkt bovendien dat mensen die tot een aankoop overgaan dat niet deden omwille van een bepaalde korting of promotie, maar wel omdat het om een dienst of product gaat die zij op dat moment nodig hebben.

Hieruit blijkt dat het belangrijk is om voortdurend aanwezig te zijn bij uw doelgroep.

Verstuurt u zelf nieuwsbrieven?

Het team van Maveza Sales Support kan uw nieuwsbrieven opvolgen. Waarbij wij altijd eerst die mensen bellen die uw nieuwsbrief hebben geopend, want zij hebben immers een latente behoefte. Bij deze groep is de kans dat u een afspraak kunt maken voor een vervolggesprek het grootst.

Om tot een meest effectieve lijst te komen volgen wij daarna de “soft-Bounces” en de “hard-bounces” op. Hier is immers uw boodschap niet aangekomen. Vaak blijkt dat er iets niet klopt in het e-mailadres of uw contactpersoon is er niet meer werkzaam. U heeft hierdoor een schone lijst: immers u verifieert het e-mailadres en de juist contactpersoon.

Maveza Sales Support verzorgt uw nieuwsbrieven!

Maveza Sales Support verzorgt voor enkele klanten de periodieke nieuwsbrief. Wij verzorgen het gehele traject, van design tot rapportage. Aan de hand van uw wensen en huisstijl maken wij voor u de periodieke nieuwsbrief. Samen met u bepalen we de boodschap. Dit hoeft niet altijd moeilijk of ingewikkeld te zijn. U kunt bijvoorbeeld uw ervaring delen met producten. Of nog beter; u laat klant reviews zien in uw nieuwsbrief.

Acquisitie training en coaching

Het eerste contact met uw prospect is vaak via de telefoon.

Neem contact op

Het is belangrijk dat u dan een goede eerste indruk maakt. U heeft 10 seconden om uw prospect te interesseren om met u verder te praten.

Acquisitie training.

Tijdens onze training leert u hoe u contactbezwaren omzeilt en hoe u makkelijker tot een afspraak komt. Wij kijken samen met u naar de huidige situatie en wat de concrete vragen van uw medewerkers zijn. Deze vragen zullen uitgebreid aan bod komen in de acquisitie training.

Tijdens de acquisitie training zullen wij ingaan op de volgende onderwerpen:

  • Professioneel telefoneren
  • Telefoon etiquette
  • Taal- en stemgebruik
  • Vermijden van verkeerde en onzekere opmerkingen
  • Algemeen inzicht hoe uw prospect denkt
  • Vertrouwen wekken
  • Luisteren en “oorcontact”
Bezwaartechnieken:
  • Reageren op bezwaren, verwijten en beweringen
  • Hanteren van de verschillende bezwaartechnieken in de praktijk
  • Omgaan met “gatekeepers"
  • Maken van afspraken
  • Afhandeling van gemaakte afspraken
Om een duidelijk beeld te krijgen van uw wensen én het doel, komen wij eerst bij u langs en luisteren mee met uw medewerkers om te horen wat er precies speelt. Aan de hand van deze inventarisatie stellen wij een actieplan voor u op.