aug 25, 2017 / by Marie-Louise Verschuuren / In Blog Maveza Sales Support / Leave a comment

Vinden of gevonden worden!

Vinden of gevonden worden!

Outbound of Telemarketing is toch niet meer van deze tijd hoor ik veel mensen roepen. Klanten vinden informatie op het internet en komen dan vanzelf wel.

U moet zich de vraag stellen of uw product zomaar gevonden wordt en of klanten niet bij uw concurrent uitkomen. Indien u voetstoots aanneemt dat zoekmachines uw site bovenaan zetten en klanten u uit het niets bellen, dan komt u vaak bedrogen uit.

Telemarketing is veelzijdig, hieronder een definitie,  gevonden op Wikipedia:
“Telemarketing is het verkopen of aanprijzen van diensten, goederen en denkbeelden door direct in contact te komen via een gesprek via de telefoon.”

Een eerste klantcontact is een zaak van vinden en gevonden worden, en bij dat laatste is outbound-marketing (telefoon en email) een zeer sterk hulpmiddel.

Outbound marketing campagnes geven u de mogelijkheid uw boodschap over te brengen en naast email marketing, is telemarketing een doelgericht middel om geïnteresseerde klanten te vinden. Het blijkt dat telefonische benadering de mogelijkheid biedt om leads om te zetten in prospects. Daarnaast vertelt een klant vaak zijn verhaal, met informatie die u een duidelijk beeld geeft van uw klanten en het effect van uw boodschap.

Zeker als uw product of technologie zeer vernieuwend of wanneer u een nieuwe markt aan wilt boren, zult u erop uit moeten en klanten actief zoeken. Outbound marketing geeft u direct de juiste richting en om ervoor te zorgen dat dit arbeidsintensieve proces door uw sales team niet vergeten wordt is het zeer geschikt om uit te besteden aan een gespecialiseerde partij.

Wilt u weten wat e-marketing en Telemarkting voor u werkt ?

Neem dan contact op!

 

Your comment